ربات هوشمند پاسخگو

اولین قدم در استراتژی بانکداری تعاملی، چت‌بات‌ها و دستیارهای صوتی هستند. این عوامل هوشمند هم‌زمان با پیشرفت پردازش‌های زبان طبیعی، قابلیت‌های سخنوری و تشخیص موضوع و دسترسی به حجم انبوهی از داده‌های زمان حقیقی رشد می‌کنند. بسیاری از پیام‌رسان‌های محبوب، چت‌بات‌ها را پذیرفته‌اند. از زمانی که چت‌بات‌ها تکثیر شده‌اند، این برنامه‌ها به جزئی از زندگی روزمره کاربران تبدیل شده‌اند. چت‌بات به منزله نقطه آغازین مسیر دستیابی به کانال‌های تعاملی است و نباید با مقصد و هدف اشتباه گرفته شود. در حال حاضر بیش از ۳۳ هزار ربات در پیام‌رسان فیس‌بوک وجود دارد که برای پشتیبانی خودکار کاربران، راهنمای تجارت الکترونیک و دیگر تجارب تعاملی ارائه شده‌اند.

با رواج استفاده از پیام رسان های موبایلی مانند تلگرام این پیام رسان ها به بستر مناسبی برای ارتباط میان کسب و کارها و مشتریان تبدیل شدند. پیام رسان های داخلی نیز سعی کردند امکان برنامه نویسی سفارشی بر روی بستر پیام رسان را فراهم سازند. استفاده از بات سفارشی یک پیام رسان داخلی می تواند ارتباط مستقیم صاحبان کسب و کارها، شرکت ها و مخصوصا سازمان ها را با مخاطبانشان فراهم آورند. از مزایای این زیرساخت می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • سرعت بسیار بالای انتقال اطلاعات در شبکه اینترنت داخل ایران
  • عدم نیاز به دانلود و نصب نرم افزار ویژه برای مشتریان
  • سادگی دسترسی و سهولت استفاده برای کاربران
  • ارائه خدمات سازمانی و شرکتی در کنار ارتباطات روزمره شخصی
  • امکان استفاده چند سکویی (قابل کار روی سیستم عامل های مختلف)

چت بات بزودی  در کانال همراه بانک انصار راه اندازی می گردد.